Bimota KB4

Historia modelu "KB" sięga roku 1978 kiedy to wyprodukowany został model KB1. Był to motocykl stworzony na bazie silnika Kawasaki, a konkretnie modelu Z900 / Z1000. 

 

Lato B copy.png
 

Bimota KB4

Bimota-KB4RC2022-side-view-right copy.png
 

Bimota KB4RC

 
 
 
BIMOTA_KB4_DETAILS_253 copy.png
 

Elektronika

Wskaźnik zmiany biegów, quickshifter (góra/dół), tempomat czy kontrola trakcji to tylko niektóre z zaawansowanych systemów, które KB4 posiada w standardowym wyposażeniu. 

IMG_0025_1 copy.png
 

Układ chłodzenia

Oba (prawy i lewy) kanały powietrzne służą do dostarczania powietrza do chłodnicy pod siedzeniem. Mają działanie zwiększające ciśnienie, co skutkuje wysoką wydajnością chłodzenia.

BIMOTA_KB4_DETAILS_221 copy 2.png
 

Wykorzystane materiały

Przy projektowaniu modelu KB4, zadbano o staranny dobór wykorzystanych materiałów: włokno węglowe, obrabiany stop aluminium czy skóra. 

 

BIMOTA_KB4_DETAILS_206 copy.png
 

Rozstaw osi

Połączenie krótkiego rozstawu osi oraz długiego wahacza powoduje, że KB4 oferuje niezwykle zwinne prowadzenie i doskonałe właściwości trakcyjne.

IMG_0005_1 copia copy.png
 

Regulacja podnóżków

Pozycja obu podnóżków może być łatwo regulowana i lepiej dostosowana do potrzeb kierowcy. Poprawia to komfort w trakcie jazdy oraz poczucie pewności dla kierowcy. 

BIMOTA_KB4_DETAILS_227 copy.png
 

Wahacz

Tylny wahacz składa się z trzech osobnych elementów. Wykonane zostały ze stopu aluminium i zespawane razem, aby stworzyć kompletny wahacz z optymalną sztywnością.

 


 

Nazwa modelu: Bimota KB4
Typ ramy:  Kratownicowa grzebietowa wykonana z rur stalowych o wysokiej wytrzymałości połączona z aluminiowymi płytami
Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik czterocylindrowy  
Pojemność skokowa silnika: 1,043 cm³
Średnica x Skok: 77,0 mm × 55,0 mm
Stopień sprężania: 11,8 : 1
Moc maksymalna: 104,5 kW (142 KM) / 10,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 111N・m (11.3 kgf・m) / 8,000 obr./min
Układ paliwowy: Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4, Euro 5
Pojemność zbiornika paliwa: 19,5 litrów
Skrzynia biegów: 6 biegowa
Przełożenia biegów: 1° 2.600 (39/15)
2° 1.950 (39/20)
3° 1.600 (24/15)
4° 1.389 (25/18)
5° 1.238 (26/21)
6° 1.107 (31/28)
Przełożenie podstawowe: 1.627 (83/51)
Przełożenie całkowite:  2.733(41/15)
Typ sprzęgła:  Mokre wielotarczowe
Smarowanie: Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Pojemność układu smarowania: 4 litry
   
Całkowita długość: 2,050 mm
Całkowita szerokość: 774 mm
Całkowita wysokość:  1,150 mm
Rozstaw osi:  1,390 mm
Prześwit:  140 mm
Wysokość siedziska:  810 mm (+/- 8 mm)
Kąt natarcia / ślad:  24.0°/ 100,8 mm
Przednie zawieszenie: Przedni widelec Öhlins FG R&T 43 NIX30
Skok zawieszenia przedniego: 130 mm
Tylne zawieszenie:  Wahacz ze stopu aluminium z amortyzatorem Öhlins TTX 36
Skok zawieszenia tylnego: 122 mm
   
Przednia opona: 120 / 70Z R17 Pirelli DIABLO™ Supercorsa V3 SP
Rozmiar przedniej felgi:  Kuta felga J17M/C×MT6.00
Przednie hamulce:  Podwójne tarczowe, średnica 320 mm
   
Tylna opona: 190/50ZR17 Pirelli DIABLO™ Supercorsa V3 SP
Rozmiar tylnej felgi: Kuta felga J17M/C×MT6.00
Tylny hamulec: Pojedyncza tarcza 320mm
   
Masa własna:  194 kg