Bimota KB998 Rimini

 

KB998 Rimini to hołd dla Rimini, miasta z bogatą historią w motorsporcie i kolebki marki Bimota. Ten wyjątkowy model wyznacza ważny kamień milowy, gdyż Bimota powraca do Mistrzostw Świata WorldSBK w 2025 roku, łącząc kultowe dziedzictwo wyścigowe z najnowszymi technologiami.

kb998_1.png
 
 
kb998.png

Szersza wizja na przyszłość

KB998 Rimini to dopiero początek nowego rozdziału w historii Bimoty. Obok tego flagowego modelu Bimota rozszerza swoją ofertę o zróżnicowaną gamę ekscytujących produktów skierowanych do różnych segmentów rynku, co świadczy o ambitnej i innowacyjnej przyszłości.


Dzięki KB998 Rimini Bimota oddaje hołd swoim korzeniom w Rimini, jednocześnie potwierdzając swoje zaangażowanie w doskonałość w motorsporcie i innowacyjność.

 

 
 

 

Najważniejsze cechy KB998 Rimini:

 

  1. Limitowana produkcja:
    • 2025: 125 egzemplarzy zostanie ukończonych do 24 lutego, a kolejne 125 do końca roku.
    • 2026: Łącznie wyprodukowano będzie 500 egzemplarzy, aby spełnić wymogi homologacyjne FIM.
  2. Wyścigowe DNA:
    • Podstawa: Model oparty na Kawasaki Ninja ZX-10RR, sprawdzonej maszynie w WorldSBK.
    • Gotowy na tor: Zaprojektowany z myślą o najwyższych osiągach w motorsporcie.
  3. Innowacyjna konstrukcja ramy:
    • Połączenie głównej ramy z rur owalnych ze stali chromowo-molibdenowej z obrabianą maszynowo płytą obrotu, co odzwierciedla unikalną filozofię projektową Bimoty.
    • Zaawansowane możliwości regulacji:
      • Regulator obrotu i regulator mimośrodowy umożliwiają precyzyjne dostosowanie geometrii podwozia.
      • Aerodynamiczne skrzydełka, które automatycznie utrzymują optymalne kąty.
  1. Najwyższej klasy materiały i wykonanie:
    • Rozległe zastosowanie włókna węglowego w elementach strukturalnych i zewnętrznych zapewnia lekkość i trwałość.
    • Precyzyjne części z obrabianego stopu aluminium podnoszą jakość i estetykę.
  2. Dziedzictwo spotyka innowację:
    • Zainspirowany początkami marki Bimota, KB998 Rimini kontynuuje tradycję budowania maszyn gotowych na tor wyścigowy, ale przystosowanych do użytku drogowego, wyposażonych w światła, lusterka i tablicę rejestracyjną.
  3. Projekt skoncentrowany na osiągach:
    • Zaprojektowany, by zapewnić maksymalną prędkość i zwinność na torze wyścigowym.
    • Reprezentuje odnowioną filozofię wyścigową Bimoty, bez kompromisów w kwestii osiągów.

 

KB998_3.png
 

 

 

Nazwa modelu: Bimota KB998 Rimini
Typ ramy:   Kratownicowa grzbietowa wykonana z rur stalowych o wysokiej wytrzymałości połączona z aluminiowymi płytami
Typ silnika:  Chłodzony cieczą, 4-suwowy, silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika:  998 cm3
Średnica x Skok:  76.0 mm × 55.0 mm
Stopień sprężania:  13:1
Moc maksymalna:  147.1 kW (200 hp) / 13,600 rpm
Maksymalny moment obrotowy:  111N・m / 11,700 rpm
Układ paliwowy:  DFI
Pojemność zbiornika paliwa:  17 l
Skrzynia biegów  6 biegów 
Przełożenia biegów:  1° 2.600 (39/15)
 2° 2.158 (41/19)
 3° 1.882 (32/17)
 4° 1.650 (33/20)
 5° 1.476 (31/21)
 6° 1.304 (30/23)
Przełożenie podstawowe:  1.681 (79/47)
Przełożenie całkowite:   2.412 (41/17)
Typ sprzęgła:   Mokre, wielotarczowe
Smarowanie:  Smarowanie wymuszone (mokra miska olejowa)
Pojemność układu smarowania:  5.0 l
Całkowita długość:  2.085 mm
Całkowita szerokość:  862 mm
Całkowita wysokość:  1.205 mm
Prześwit:  1.454 mm
Wysokość siedziska:  830 mm
Przednie zawieszenie:  Showa USD Balance Free 43 mm td>
Skok przedniego zawieszenia:  130 mm
Tylne zawieszenie:  Wahacz wykonany z litego bloku aluminium
Skok zawieszenia tylnego:  125 mm
Przednia opona:  120 / 70Z R17 (58W)
Rozmiar przedniej felgi:  J17M/C ×MT3.50
Tylna opona: 200 / 55Z R17 (78W)
Rozmiar tylnej felgi: J17M/C × MT6.00
Przedni hamulec: Dual 330 mm discs
Tylny hamulec: Single disc 220 mm
Masa własna: 195 kg