Bimota Tera

 

Tera red.jpg
 

Bimota Tera

Bimota Tera Sand
 

Bimota Tera Sand

 

 

Pierwszy pojazd typu crossover marki Bimota

Dzięki innowacyjnemu układowi zawieszenia zastosowanego w modelu TESI, TERA wyznacza nowy standard właściwości jezdnych. Dopełnieniem wyjątkowości motocykla jest wyposażenie w kultowy, rzędowy 4-cylindrowy silnik Kawasaki z kompresorem.

TERA to najnowsze rozwinięcie koncepcji podwozia TESI z układem zapewniającym rozkład masy na przód, wynoszący 52,5%, który inżynierowie z Rimini uznali za optymalny dla rzędowego 4-cylindrowego motocykla typu crossover.

Bimota Tera
 
 
Bimota Tera

Projekt Tera

Od początków istnienia marki na rynku pojawiło się wiele motocykli Bimota, które stanowią filary ich sukcesu, łącząc wzorcowe osiągi z pierwszorzędnym prowadzeniem.

 

Teraz Bimota stworzyła maszynę unikalną na skalę światową.

 

Nie tylko osiągi, przyjemność z jazdy i komfort współistnieją w doskonałej harmonii, ale także stanowią niezrównane podsumowanie kultowego DNA Bimota.

 
 

Podwozie i nadwozie

Podwozie modelu TERA jest całkowicie nowe i zostało zaprojektowane od podstaw w celu wyprodukowania maszyny dla każdego stylu kierowcy na wszystkich typach dróg, łączącej w sobie wysublimowany komfort, ekskluzywne funkcje i nienagannie możliwości jazdy.

 

Podwozie stanowi ewolucję modelu TesiH2 firmy Bimota, podczas gdy nadwozie jest wykonane z różnych materiałów, od aluminium po włókno węglowe.

Bimota Tera Sand
 

 

 

Nazwa modelu: Bimota Tera
Typ ramy:   Płyty ze stopu aluminium połączone płytą montażową tylnego wahacza
Typ silnika:  4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, doładowany
Pojemność skokowa silnika:  998 cm3
Średnica x Skok:  76.0 x 55.0 mm / 2,99 x 2,17 in
Stopień sprężania:  11.2:1
Moc maksymalna:  147.1 Kw / 200 hp @11.000 r/min
Maksymalny moment obrotowy:  137,0 Nm / 101 lbf-ft @ 8.500 r/min
Układ paliwowy:  FI (Fuel Injection) Euro-5+
Pojemność zbiornika paliwa:  22 l
Zapłon:  Akumulator i cewka (zapłon tranzystorowy)
Kąt wyprzedzenia zapłonu:   10°BTDC @ 1.100 r/min > 41° BTDC @ 6.000 r/min
Typ świecy zapłonowej:  NGK SILMAR9E9
Szczelina:  0,8 > 0,9 mm / 0,031-0,035 in)
Przełożenia biegów:  1° 3.077 (40/13)
 2° 2.471 (42/17)
 3° 2.045 (45/22)
 4° 1.727 (38/22)
 5° 1.524 (32/21)
 6° 1.348 (31/23)
Przełożenie podstawowe:  1.480 (74/50)
Przełożenie całkowite:   2.556 (46/18)
Typ sprzęgła:   Mokre, wielotarczowe
Smarowanie:  Smarowanie wymuszone (mokra miska olejowa)
Typ oleju silnikowego:  API SG, SH, SJ, SL lub SM, z JASO MA, MA1 lub MA, Lepkość: SAE 10W-40
Pojemność układu smarowania:  4.7 l
Rozstaw osi:   1.445 mm / 56.89 in
Prześwit:   174 mm (+/-30 mm)
Wysokość siedziska:   820 mm (+/-30 mm)
   
Układ rozruchowy:  Rozrusznik elektryczny
Metoda numerowania cylindrów:  Od lewej do prawej strony 1-2-3-4
Kolejność podawania zapłonu:  1-2-4-3
Pojemność płynu chłodzącego:  3,1 l
   
Przednie zawieszenie:  Amortyzator Öhlins TTX 36, naładowany azotem ze zbiornikiem typu piggyback z tłumieniem i regulacją kompresji i odbicia oraz ręczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny i sprężyną górną / 114 mm (4,48 cala)
Skok zawieszenia przedniego:  145 mm / 5,7 cala
Tylne zawieszenie:   Amortyzator Öhlins TTX36 naładowany azotem ze zbiornikiem typu piggyback z tłumieniem i regulacją kompresji i odbicia oraz ręczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny i sprężyną górną / 135 mm (5,31 cala)
Skok zawieszenia tylnego:  165 mm / 6,49 cala
   
Przednia opona:  120/70ZR 17 M/C (58W
Rozmiar przedniej felgi:  J17M/C x MT 3.50
Przednie hamulce:   Podwójne, promieniowo montowane, przeciwstawne 4-tłoczkowe zaciski Brembo Stylema®, dwie półpływające tarcze 330 mm, KIBS ABS
   
Tylna opona:  190/55ZR17 M/C (75W)
Rozmiar tylnej felgi:  J17M/C x MT 5.50
Tylny hamulec:  Przeciwstawne zaciski 2-tłoczkowe, pojedyncza tarcza 220 mm, KIBS ABS
   
Elektroniczne systemy wspomagania:  Funkcja zarządzania pokonywaniem zakrętów Kawasaki (KCMF), kontrola trakcji Kawasaki KTRC (3-TRYB), tryb kontroli uruchamiania Kawasaki (KLCM), zaciski Brembo Stylema, inteligentny układ przeciwblokujący Kawasaki (KIBS), Kawasaki Quick Shifter (KQS) (zmiana biegu na wyższy i niższy), elektroniczny tempomat, oświetlenie LED, pełnokolorowy ekran LCD TFT,