Dzięki innowacyjnemu układowi zawieszenia zastosowanego w modelu TESI, TERA wyznacza nowy standard właściwości jezdnych. Dopełnieniem wyjątkowości motocykla jest wyposażenie w kultowy, rzędowy 4-cylindrowy silnik Kawasaki z kompresorem.
TERA to najnowsze rozwinięcie koncepcji podwozia TESI z układem zapewniającym rozkład masy na przód, wynoszący 52,5%, który inżynierowie z Rimini uznali za optymalny dla rzędowego 4-cylindrowego motocykla typu crossover.
Od początków istnienia marki na rynku pojawiło się wiele motocykli Bimota, które stanowią filary ich sukcesu, łącząc wzorcowe osiągi z pierwszorzędnym prowadzeniem.
Teraz Bimota stworzyła maszynę unikalną na skalę światową.
Nie tylko osiągi, przyjemność z jazdy i komfort współistnieją w doskonałej harmonii, ale także stanowią niezrównane podsumowanie kultowego DNA Bimota.
Podwozie modelu TERA jest całkowicie nowe i zostało zaprojektowane od podstaw w celu wyprodukowania maszyny dla każdego stylu kierowcy na wszystkich typach dróg, łączącej w sobie wysublimowany komfort, ekskluzywne funkcje i nienagannie możliwości jazdy.
Podwozie stanowi ewolucję modelu TesiH2 firmy Bimota, podczas gdy nadwozie jest wykonane z różnych materiałów, od aluminium po włókno węglowe.
Nazwa modelu: | Bimota Tera |
Typ ramy: | Płyty ze stopu aluminium połączone płytą montażową tylnego wahacza |
Typ silnika: | 4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, doładowany |
Pojemność skokowa silnika: | 998 cm3 |
Średnica x Skok: | 76.0 x 55.0 mm / 2,99 x 2,17 in |
Stopień sprężania: | 11.2:1 |
Moc maksymalna: | 147.1 Kw / 200 hp @11.000 r/min |
Maksymalny moment obrotowy: | 137,0 Nm / 101 lbf-ft @ 8.500 r/min |
Układ paliwowy: | FI (Fuel Injection) Euro-5+ |
Pojemność zbiornika paliwa: | 22 l |
Zapłon: | Akumulator i cewka (zapłon tranzystorowy) |
Kąt wyprzedzenia zapłonu: | 10°BTDC @ 1.100 r/min > 41° BTDC @ 6.000 r/min |
Typ świecy zapłonowej: | NGK SILMAR9E9 |
Szczelina: | 0,8 > 0,9 mm / 0,031-0,035 in) |
Przełożenia biegów: | 1° 3.077 (40/13) 2° 2.471 (42/17) 3° 2.045 (45/22) 4° 1.727 (38/22) 5° 1.524 (32/21) 6° 1.348 (31/23) |
Przełożenie podstawowe: | 1.480 (74/50) |
Przełożenie całkowite: | 2.556 (46/18) |
Typ sprzęgła: | Mokre, wielotarczowe |
Smarowanie: | Smarowanie wymuszone (mokra miska olejowa) |
Typ oleju silnikowego: | API SG, SH, SJ, SL lub SM, z JASO MA, MA1 lub MA, Lepkość: SAE 10W-40 |
Pojemność układu smarowania: | 4.7 l |
Rozstaw osi: | 1.445 mm / 56.89 in |
Prześwit: | 174 mm (+/-30 mm) |
Wysokość siedziska: | 820 mm (+/-30 mm) |
Układ rozruchowy: | Rozrusznik elektryczny |
Metoda numerowania cylindrów: | Od lewej do prawej strony 1-2-3-4 |
Kolejność podawania zapłonu: | 1-2-4-3 |
Pojemność płynu chłodzącego: | 3,1 l |
Przednie zawieszenie: | Amortyzator Öhlins TTX 36, naładowany azotem ze zbiornikiem typu piggyback z tłumieniem i regulacją kompresji i odbicia oraz ręczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny i sprężyną górną / 114 mm (4,48 cala) |
Skok zawieszenia przedniego: | 145 mm / 5,7 cala |
Tylne zawieszenie: | Amortyzator Öhlins TTX36 naładowany azotem ze zbiornikiem typu piggyback z tłumieniem i regulacją kompresji i odbicia oraz ręczną regulacją napięcia wstępnego sprężyny i sprężyną górną / 135 mm (5,31 cala) |
Skok zawieszenia tylnego: | 165 mm / 6,49 cala |
Przednia opona: | 120/70ZR 17 M/C (58W |
Rozmiar przedniej felgi: | J17M/C x MT 3.50 |
Przednie hamulce: | Podwójne, promieniowo montowane, przeciwstawne 4-tłoczkowe zaciski Brembo Stylema®, dwie półpływające tarcze 330 mm, KIBS ABS |
Tylna opona: | 190/55ZR17 M/C (75W) |
Rozmiar tylnej felgi: | J17M/C x MT 5.50 |
Tylny hamulec: | Przeciwstawne zaciski 2-tłoczkowe, pojedyncza tarcza 220 mm, KIBS ABS |
Elektroniczne systemy wspomagania: | Funkcja zarządzania pokonywaniem zakrętów Kawasaki (KCMF), kontrola trakcji Kawasaki KTRC (3-TRYB), tryb kontroli uruchamiania Kawasaki (KLCM), zaciski Brembo Stylema, inteligentny układ przeciwblokujący Kawasaki (KIBS), Kawasaki Quick Shifter (KQS) (zmiana biegu na wyższy i niższy), elektroniczny tempomat, oświetlenie LED, pełnokolorowy ekran LCD TFT, |